kartomatfredrik.blogg.se

Denna blogg handlar om min LIA (Lärande I Arbete) på Svenska Mätcenter AB.

Fjärde veckan

Kategori: Allmänt

Måndagmorgon gjorde jag och Tush diverse inmätningar av brunnar, fundament och tak på en automatstation som håller på att byggas vid Staffanstorp.
 
"Asfaltsgrabbarna" var där och gjorde sitt jobb samtidigt så det blev till att sikta in stationen, för etablering, när de inte var i vägen.
 
 
Resten av veckan, fram t.o.m torsdag, var jag på kontoret och gick igenom en kurs i SBG Geo. Det kändes mycket nyttigt och jag ska även, vid tillfälle, gå igenom lite övningar om transformeringar.
 
I fredags stack jag och Tush till skolbygget i Dalby och satte ut fler innerväggar, så att byggarna kan få upp väggarna på rätt plats på måndagmorgon.
 
 
Svenska Mätcenter AB, "Det självklara valet av mätföretag för medarbetare och kunder i Sverige", är en del av MCG (Mätcenter Group), tillika Sveriges största fristående mätföretag.
Företaget startades 1995 i Örebro (fortfarande huvudkontor) av två personer och har idag ca 170 anställda.
 
Koncernen består av Svenska Mätcenter, Control System International (Tjeckien), Control System Canada (Kanada), Geomark (Estland), AIP-MITTAUS (Finland) och Geo Survey (Norge) med lokala kontor i Örebro,Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Umeå, Eskilstuna, Västerås, Jönköping, Karlstad, Gävle, Kiruna, Prag, Tallinn, Helsingfors, Bergen och Oslo.
 
Mätcenterkoncernen erbjuder allt det där som andra mätföretag gör - och lite till och vill ni ha en mer ingående beskrivning av vilka jobb de kan tänkas åta sig kan ni läsa mer via denna länk: Svenska Mätcenter AB
 
 
 
 På måndag hittar ni mig på Niagara i Malmö.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: